MaÅ‚e dziecko buduje poczucie bezpieczeÅ„stwa poprzez zaufanie wobec opiekunów oraz powtarzalność i rytuaÅ‚y dnia codziennego w warunkach zbliżonych do domowych. Dlatego ogromny nacisk kÅ‚adziemy na to, aby każdego dnia realizować plan dnia, tak, aby dziecko w każdej chwili wiedziaÅ‚o, co nastÄ…pi. OczywiÅ›cie plan dnia modyfikowany jest jeÅ›li akurat nastrój i indywidualne potrzeby dzieci tego wymagajÄ…, szczególnie w przypadku dzieci najmÅ‚odszych oraz tych przechodzÄ…cych adaptacjÄ™ w żłobku. DziÄ™ki temu dzieci majÄ… możliwość rozwijać siÄ™ harmonijnie, w poczuciu bezpieczeÅ„stwa i spokoju, a rodzic ma pewność, że potrzeby jego dziecka zostanÄ… w miarÄ™ możliwoÅ›ci uwzglÄ™dnione w codziennych rytuaÅ‚ach.
7:00-8:20- przyjmowanie dzieci, rozmowy z rodzicami, zabawy dowolne
8:20-8:50- poranne zabawy ruchowe, zabawy grupowe
8:50-9:00- czynności higieniczno-pielęgnacyjne, przygotowanie do śniadania
9:00-9:30- śniadanie
9:30-9:45- doskonalenie samodzielnoÅ›ci- mycie rÄ…k i zÄ™bów, czynnoÅ›ci higieniczno-pielÄ™gnacyjne
9:45-11:15- zajÄ™cia edukacyjno-opiekuÅ„czo-wychowawcze, wyjÅ›cie na dwór 11:15- 11:30- czynnoÅ›ci higieniczno-pielÄ™gnacyjne, nocnikowanie
11:30- zupa
12:00-13:30- drzemka/werandowanie
13:30-14:00- przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno-pielęgnacyjne
14:00- obiad
14:30-15:15- czytanie książek, zajÄ™cia zorganizowanie, wyjÅ›cie na dwór 15:15- deser
15:45-17:00- zabawy dowolne, zabawy na placu zabaw, konsultacje z rodzicami, czynności higieniczno-pielęgnacyjne wedle indywidualnych potrzeb
​
Plan dnia jest wyznacznikiem dziaÅ‚aÅ„ w żłobku, jednak należy pokreÅ›lić, że stanowi on wskazówkÄ™, a nie twardo realizowany harmonogram. WpÅ‚yw na plan dnia majÄ… indywidualne potrzeby dzieci, nastrój czy pogoda. Im mÅ‚odsza grupa wiekowa, tym wiÄ™cej czasu potrzebujemy na czynnoÅ›ci pielÄ™gnacyjne, higieniczne, czy spożywanie posiÅ‚ków. Ilość zajęć edukacyjnych wzrasta w starszych grupach, jeÅ›li rozwój dzieci na to pozwala. Priorytetem w dziaÅ‚aniu żłobka jest bieżące i sumiennie zaspokajanie wszystkich potrzeb maÅ‚ego dziecka z naciskiem na ich indywidualizacjÄ™. Każde dziecko i jego potrzeby sÄ… dla nas ważne.