Małe dziecko buduje poczucie bezpieczeństwa poprzez zaufanie wobec opiekunów oraz powtarzalność i rytuały dnia codziennego w warunkach zbliżonych do domowych. Dlatego ogromny nacisk kładziemy na to, aby każdego dnia realizować plan dnia, tak, aby dziecko w każdej chwili wiedziało, co nastąpi. Oczywiście plan dnia modyfikowany jest jeśli akurat nastrój i indywidualne potrzeby dzieci tego wymagają, szczególnie w przypadku dzieci najmłodszych oraz tych przechodzących adaptację w żłobku. Dzięki temu dzieci mają możliwość rozwijać się harmonijnie, w poczuciu bezpieczeństwa i spokoju, a rodzic ma pewność, że potrzeby jego dziecka zostaną w miarę możliwości uwzględnione w codziennych rytuałach.
7:00-8:20- przyjmowanie dzieci, rozmowy z rodzicami, zabawy dowolne
8:20-8:50- poranne zabawy ruchowe, zabawy grupowe
8:50-9:00- czynności higieniczno-pielęgnacyjne, przygotowanie do śniadania
9:00-9:30- śniadanie
9:30-9:45- doskonalenie samodzielności- mycie rąk i zębów, czynności higieniczno-pielęgnacyjne
9:45-11:15- zajęcia edukacyjno-opiekuńczo-wychowawcze, wyjście na dwór 11:15- 11:30- czynności higieniczno-pielęgnacyjne, nocnikowanie
11:30- zupa
12:00-13:30- drzemka/werandowanie
13:30-14:00- przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno-pielęgnacyjne
14:00- obiad
14:30-15:15- czytanie książek, zajęcia zorganizowanie, wyjście na dwór 15:15- deser
15:45-17:00- zabawy dowolne, zabawy na placu zabaw, konsultacje z rodzicami, czynności higieniczno-pielęgnacyjne wedle indywidualnych potrzeb
Plan dnia jest wyznacznikiem działań w żłobku, jednak należy pokreślić, że stanowi on wskazówkę, a nie twardo realizowany harmonogram. Wpływ na plan dnia mają indywidualne potrzeby dzieci, nastrój czy pogoda. Im młodsza grupa wiekowa, tym więcej czasu potrzebujemy na czynności pielęgnacyjne, higieniczne, czy spożywanie posiłków. Ilość zajęć edukacyjnych wzrasta w starszych grupach, jeśli rozwój dzieci na to pozwala. Priorytetem w działaniu żłobka jest bieżące i sumiennie zaspokajanie wszystkich potrzeb małego dziecka z naciskiem na ich indywidualizację. Każde dziecko i jego potrzeby są dla nas ważne.